onsdag 5. januar 2011

Mat-tips!(Av den sunne sorten)

Supergodt til frokost,lunsj,kveldsmat! Full av fiber og andre godsaker,jeg pleier å ha på leverpostei,men jeg tror alt mulig er godt på i grunn! En pakke med åtte koster 17 kr ca,jeg fant min på Meny.
Kyllinggryte med kikerter! Sånn så den ut på matprat.no...


...sånn ble det da jeg og Ingrid lagde den sammen med couscous,ikke så flott,men vi var så sultne at det spilte ikke så veldig stor rolle ;) Men det var kjempegodt,faktisk litt bedre når det ikke var så varmt,for da kom smakene litt mer frem!

Ingredienser (for 4 stk)

  • 5 stk kyllingfilet
  • 1 stk løk
  • 2 båt hvitløk
  • 2 ss olje til steking
  • 1 boks hermetiske tomater
  • 1 stk finhakket rød chili
  • 1 boks hermetiske kikerter
  • 1 ts sukker(vi har ikke i det,men det er smak og behag)
  • salt og pepper

Slik gjør du:

1. Skjær kyllingfiletene i passe store biter og stek dem i olje i en gryte sammen med hakket løk og hvitløk.


2. Tilsett hakket chili, hermetiske tomater og kikerter. La alt bli varmt og smak til med salt, pepper og litt sukker.


Server kyllinggryten med godt brød.




Tips
Både hakket basilikum og persille smaker godt til denne gryten.

Et tips til er å ha på seg slalombriller når skjærer løk(det fant jeg ut,Ingrid måtte overta) og ikke av noen som helst grunn putt fingrene i verken nesa eller øya etter at har skjært chilli(det fikk Ingrid erfare,og melk hjelper muligens når du har spist det,men det hjelper ikke å putte papir med melk eller rømme på opp i nesa,det ble prøvd ut........)


Bon apetitt!

3 kommentarer:

  1. Sv: For en hyggelig kommentar :D

    Haha, kan se for meg at det ikke var noe suksess å putte papir med melk eller rømme opp i nesa ja. Skal absolutt prøve den retten der til middag en dag, hørtes veldig godt ut!

    SvarSlett
  2. Hei igjen. Takk for to superhyggelige kommentarer :D Så ikke begge før nå.

    SvarSlett
  3. Å putte ting i nesa generelt er ikke bra tror jeg :D Hyggelige,flinke mennesker,får hyggelige,fine kommentarer :)

    SvarSlett

Blir veldig gla for en liten kommentar :)(Har du ikke Google-konto eller noe så velg enten "Kommenter som Anonym,eller Navn/nettadresse,på den første kan du jo skrive navnet ditt i selve kommentaren,og på den siste trenger du bare skrive inn navnet ditt,nettadresse kan du faktisk drite i...tror jeg ;))