fredag 7. januar 2011

Min handlekurv!


Sånn,mer eller mindre ser mine handlekurver ut for tida! (Minus katten da som har sneket seg med på siden der) Vi snakker grønnsaker,frukt,nøtter,sunn yogurt,speltlomper,kylling/kalkunpølser,tunfisk,fullkornsris,fullkornsspagetti,leverpostei,kesam,kikerter,helseklibrød etc! Pleier og så å kjøpe kyllingfileter,div sunn kjøttdeig,laksefileter og svinekjøtt som jeg har liggende i fryseren,for tiden ligger det kyllingfilet og kyllingkjøttdeig der,og grovbrød da! Og det verste er at jeg har skikkelig stor glede av denne handlinga,jeg blir rett og slett gla av å se i kjøleskapet! Ganske stor forskjell fra for ca 3 mnd siden skal sies! :)






Lar du deg inspirere? :)



4 kommentarer:

  1. Syns du er super flink. Å er virkelig kjempe flink som klarer å holde deg til så sunne vaner. Prøver å ta meg sammen selv, nå på ny året. Så gravid kiloene som er til overs etter 2 svangerskap blir borte til sommeren. Syns du har en super flott blogg.Lest en del på den de sista dagene. Kan jeg spørre om du går på noen spesiell type mat diett? Eller om det bare går på å leve sundt på lang sikt.lykke til videre.

    SvarSlett
  2. Tusen takk,Hege,så koselig! Går ikke på noe spesiell diett,men jeg fikk påvist diabetes type 2 i oktober etter mange år med forsømmelse av meg selv,så jeg måtte bare skjerpe meg,fått hjelp av min mor faktisk med å handle til å begynne med,men nå går det så det suser,lærer meg bare hva som ikke omdanner seg til sukker,kikker på nettet,får råd fra venner,og utfra det har jeg funnet ut hva jeg kan spise. Har til og med begynt å lese på pakkene,og holder meg unna ting med mye karbohydrater. Spiser mye salat,grovbrød,fiberknekkebrød,spiser jeg frukt så har jeg nøtter ved siden av for det regulerer blodsukkeret,frukt får det til å stupe rett og og rett ned,greia er at selv om man spiser mye salat,så finnes det mange måter å lage den på så man ikke blir lei. Men jeg tror at det å få diabetes ga meg et ekstra spark som gjør at selv om det svever sjokolade rett foran øya mine så holder jeg meg fram til lørdag for konsekvensene er verre enn skokoladen er god om du skjønner :) Det kan faktisk være lett og ganske smertefritt og gå ned noen kg,jeg har ikke lidd noen nød overhodet,og 12,5 forsvant på bare to mnd,jeg gråter omtrent hver gang jeg veier meg,hadde aldri trodd det skulle gå,la til og med bare på meg 700 gram i jula,selv om jeg koste meg med litt søtt,man må bare hoppe i det! Lykke til til deg og,og takk for kommentaren :)

    SvarSlett
  3. Ja! Du er så flink, Kristin! Jeg elsker når du poster nye blogginnlegg for Face, for da bare klikker jeg meg inn, også blir jeg alltid så glad av deg! Waka, waka!

    SvarSlett
  4. Takk og bukk og hurramegrundt! Jeg blir like gla av deg skal jeg si deg! Og jeg håper jeg får se deg snart,min søte venn :)

    SvarSlett

Blir veldig gla for en liten kommentar :)(Har du ikke Google-konto eller noe så velg enten "Kommenter som Anonym,eller Navn/nettadresse,på den første kan du jo skrive navnet ditt i selve kommentaren,og på den siste trenger du bare skrive inn navnet ditt,nettadresse kan du faktisk drite i...tror jeg ;))