mandag 9. april 2012

Dette er...

...min tante Randi <3


(Han vakre mannen ved siden av er forøvrig min like gode,fine onkel Jarle <3)

Egentlig er det min mors tante,men jeg har tatt henne til meg som min egen,det var sånn hun var,alles tante egentlig. Husker hun pleide å spørre om vi skulle"kline litte",noe som jeg syns var ekkelt,men det viste seg at på en blanding av trøndersk og no Skien-dialekt betydde det visst "å kose",men det var det jo ikke akkurat så lett å skjønne ;)
Mine tydeligste minner om henne kommer fram blant annet når jeg ser kuler med bronzing powder,rødbrune,glitrende små perler som jeg aldri skjønte hva var da jeg var liten,de var bare så fine der de lå på badet,i boksen sin.. Og så hadde hun verdens luneste stemme.. Når jeg jobber på Værket på somrene og jeg finner nye fine kort tenker jeg ofte at "Dette må jeg sende til tante Randi!",men det kan jeg jo ikke,min tante Randi døde nemlig i år 2000,av kreft.. Alle kan jo si dette,men jeg sier det og :"Hvorfor må de beste dø?"


Du fortjener en liten hyllest,og jeg tror faktisk du sitter der oppe ganske stolt og kikker ned på meg,både på grunn av hvordan jeg har blitt og for hva du etterlot deg :)


Da du døde,den morgenen,før jeg visste at du var død,satt jeg i klasserommet og skrev dette :


"Til tante Randi.


En engel ligger klar til å stige opp,en helt ren sjel i en vakker kropp.


Vi ser denne lysende skikkelse stige,men hun fortsatt for sitt liv vil krige.


Jeg ser henne der oppe i himmelen,sammen med englene midt i vrimmelen.


En engel ligger klar til å stige opp,en helt ren sjel i en vakker kropp." <3



6 kommentarer:

Blir veldig gla for en liten kommentar :)(Har du ikke Google-konto eller noe så velg enten "Kommenter som Anonym,eller Navn/nettadresse,på den første kan du jo skrive navnet ditt i selve kommentaren,og på den siste trenger du bare skrive inn navnet ditt,nettadresse kan du faktisk drite i...tror jeg ;))