mandag 28. januar 2013

Aksept!

I dag hadde jeg en skikkelig god samtale med en som sliter med ting på veldig lik måte som meg,og han stilte meg ett spørsmål som fikk meg til å tenke :" Vil du egentlig jobbe?" Og svaret blir på en måte både Ja og Nei.. Jeg vil jo egentlig jobbe,men jeg er ikke klar for det nå. Samtidig er det sånn at jeg må jo ha noe å gjøre.. Har jo tenkt på dette spørsmålet sjøl,på ett vis,men de som jobber med meg skal jo få meg ut i jobb og,og når jeg ikke vet sjøl hvorfor det ikke går,så er det jo heller ikke så lett å hjelpe meg. Det var lettere med sånne ting før,når man var yngre,for jo eldre man blir,jo fler forventninger blir det. Er man tjueåtte år,så skal man liksom ha kommet litt på vei i livet. Jobb,utdannelse osv. (Jeg jobber jo allerede egentlig,i hue,24/7!) Jeg tror cluet er å kunne godta at sånn er det ikke for meg,jeg er ikke noen andre. Det å kunne si til seg selv hele veien i livet at "Javel,her er du nå,godta det,for du jobber med saken,du sitter ikke bare på ræva og ikke gjør noe." Jeg tror at ut i fra det,om man klarer å tenke sånn,så har man mye mer energi til å jobbe med andre ting. Alle aspekter i livet må være sånn,godta nået,jobb med det som kan gjøre at ting blir bedre. Vi mennesker bruker så mye energi på å tenke og irritere seg over ting som er som de er akkurat der og da. Øv på aksept! Ta avspenning,pust med magen,gjør ting som gjør deg gla,lag rutiner,gjennomfør ting. Det er jobb det og,men så lenge man i det minste gir det ett forsøk,så gir det en mestringfølelse. Men altså,det er vanskelig.. Men jeg tror ikke at jeg kommer til å klare og jobbe hundre prosent,og da er jeg ikke negativ,mer realistisk. Det jeg må finne nå er flere steder jeg kan få hjelp fra,at jeg får litt fra forskjellige istanser. Har jo de fine folka på Bris,prøver å finne psykolog,de skal jo åpne noe som heter Kildehuset på Modum bad,lavterskeltilbud som jeg er stor fan av,gratis og man trenger ingen henvisning. Der skal det være psykiatriske vernepleiere,psykologer osv.,men det er ikke ferdig ennå,så jeg får bare vente,og kaste meg over det når det åpner! Positivt prosjekt! Dagens ord : AKSEPT! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir veldig gla for en liten kommentar :)(Har du ikke Google-konto eller noe så velg enten "Kommenter som Anonym,eller Navn/nettadresse,på den første kan du jo skrive navnet ditt i selve kommentaren,og på den siste trenger du bare skrive inn navnet ditt,nettadresse kan du faktisk drite i...tror jeg ;))