fredag 26. november 2010

Oslo del I :Kulturetappen!

Fra tirsdag til onsdag var jeg på diverse-kose og kultur-kose-tur til vår kjære hovedstad,det jeg nå skal presentere er kulturdelen av turen :

På onsdag var jeg og Lisa på Astrup-Fearnley-museet hvor den fantastiske kunstneren Ernesto Neto hadde utstilling,dette er en sanseutstilling hvor det er meningen at man skal kjenne på,lukte på,bruke sansene,og det var en veldig bra og ikke minst morsom utstilling!

Her er noen bilder :




Denne var som en enorm sakkosekk,utrolig god å ligge på...
 
...som Lisa godt demonstrerer her! Om man stakk hånda ned i hullet fant man en haug med klinkekuler!
                                     



Dette var noe som minnet om ballongbiter knyttet sammen,mykt og godt å gå på!






I denne var det forskjellige krydder som man kunne lukte på!
Og så til det mest fantastiske,lekebingen med masse,knallrosa plastballer,det var utrolig befriende å bare gi seg hen oppi der,og late som om man ikke hadde blitt voksen!






Så gikk turen til Samtidsmuseet,egentlig skulle vi se en utstilling med den norske kunstneren Marit Følstad,men vi gikk til feil museum og før vi rakk å skjønne det,var klokka så mye at det var stengt,men Samtidsmuseet hadde og så litt av hvert å by på,blant annet historien om mannen som skøyt seg selv ut av rommet sitt fordi han trodde at førti meter opp i luften ville han bli innhentet av kosmos eller noe lignende og bli tatt med opp i det aller helligste,det morsomme er at etter at mannen hadde skutt seg selv ut,gjennom taket,så fant man han aldri igjen,han var rett og slett blitt borte..så kanskje han klarte det han så hardt trodde på! True story!


 
Rekonstruksjon av rommet!
Det var også en video der,i en mini-kinosal,som i stedet for å vise film i bilder,viste film i ord,så typiske ting som skjer i en film sto med svart skrift på hvit bakgrunn med musikk og lyder til,ganske spesielt,og litt komisk,men veldig lurt kommet på,og ganske virkningsfullt!

Så..det var den kulturelle kose-delen,diverse kose-delen kommer med bilde og tekst i morra når jeg har funnet en data som jeg får putta minnekortet mitt inn i!

1 kommentar:

  1. Utrolig flott blogg, flotte bilder, dette var god reklame, jeg håper jeg rekker å få med meg denne utstillingen ;)

    SvarSlett

Blir veldig gla for en liten kommentar :)(Har du ikke Google-konto eller noe så velg enten "Kommenter som Anonym,eller Navn/nettadresse,på den første kan du jo skrive navnet ditt i selve kommentaren,og på den siste trenger du bare skrive inn navnet ditt,nettadresse kan du faktisk drite i...tror jeg ;))